Knelpunten bij afvallen

knelpunten-afvallen

Ken jij je knelpunten? Als je wilt afvallen dan helpt het je om eerst je knelpunten te onderzoeken. Iedereen heeft zijn of haar eigen knelpunten. Om blijvend af te vallen is  het belangrijk dat je je bewust bent van jóuw knelpunten.

Voorbeelden

Hieronder vind je een aantal voorbeelden van problemen die op jou van toepassing zouden kunnen zijn.

  1. Overdag eet je goed. Je eet de juiste producten en je eet de juiste hoeveelheden. Tijdens het avondeten eet je te veel of te vet. Je eet bijvoorbeeld te veel vlees
  2. Je houdt je aan je gezonde dagmenu, maar een aantal keer per week heb je last van “eetbuien”
  3. Op doordeweekse dagen houd je je aan je gezonde dagmenu. In de weekenden ga je los
  4. Over het algemeen eet je te veel en beweeg je te weinig
  5. Een gezond dagmenu is geen probleem, maar na de avondmaaltijd ga je snacken
  6. Later op de dag krijg je honger, omdat je overdag te weinig eet
  7. Het ontbijt sla je over waardoor je overdag honger krijgt
  8. Je denkt dat je gezond eet, maar onbewust maak je de verkeerde keuzes
  9. Voldoende water drinken is nog een probleem
  10. Je bent te streng voor jezelf

Herken jij een of meer van deze knelpunten? Of heb jij andere problemen die niet in de lijst genoemd staan?

Als je blijvend af wilt vallen, dan helpt het om

  1. je knelpunten te herkennen
  2. serieus aan je probleem te werken
  3. stapje voor stapje je gewoontes te veranderen
  4. jezelf de tijd te gunnen om eraan te werken
  5. om jezelf te belonen voor alles wat je goed doet
  6. dat je op een positieve manier aan je knelpunt werkt
  7. in oplossingen te denken en niet in problemen
  8. lief te zijn voor jezelf

DE OPLOSSING LIGT IN JEZELF

Met mijn jaarprogramma “Hoe je Afvalt zonder Frustraties en Honger” coach ik je een jaar lang naar een gezond eetpatroon en een gezonde leefstijl. In kleine stappen werk jij aan een blijvend gezond gewicht. En ik ben er om je te helpen.

Mijn missie is om jou stap voor stap te helpen naar een gezond gewicht. Ik wil dat je je prettig voelt en dat afvallen geen frustraties en honger oplevert. Lijnen en jojoën is verleden tijd voor jou. Een blijvend gezond gewicht behaal je door ongezonde gewoontes blijvend veranderen. Veranderen kost tijd. Er bestaan geen middeltjes en diëten waarbij je in 3 maanden tijd blijvend je streefgewicht behaalt. Als dat zo zou zijn, dan zou toch iedereen slank zijn?

sylvia-van-willigen-gewichtsconsulente

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *