Het Compound Effect

afvallen

Compound Effect

Het Compound Effect is een strategie waarmee je grote resultaten bereikt door dagelijks een klein stapje in de goede richting te zetten. Deze strategie werkt goed als je succesvol af wilt vallen. Doordat je kleine stapje zet maak je nieuwe, gezonde gewoontes aan.

Verbindend effect

De vertaling van “compound effect” is “verbindend effect”. De kleine stapjes die jij dagelijks, wekelijks of maandelijks doorvoert in je nieuwe eetpatroon en je nieuwe leefwijze verbinden zich tot een groot resultaat: een blijvend gezond gewicht.

Maandag begin ik

De meeste mensen die af willen vallen, starten op een bepaalde datum:

  • op 1 januari
  • aanstaande maandag
  • na de vakantie

Ze nemen zich voor om vanaf die datum

  • gezond te eten
  • minder te eten
  • 4 keer per week te gaan sporten
  • elke dag op tijd naar bed te gaan

Hoe lang houd je dit vol? Van de een op de andere dag gooi je je hele eetpatroon en leefwijze om. En van de een op de andere dag doe je dingen die je niet vindt.

Succes and failure are the results of small, seemingly important changes we make every day

Darren Hardy

Hoeveel diëten heb jij gevolgd?

Kun jij het aantal diëten tellen die je gevolgd hebt? Hoeveel keer heb je gezegd: “maandag ga ik lijnen”? En wat hebben deze diëten en lijnpogingen jou opgeleverd?

Voordelen

Voordelen van het compound effect:

  1. omdat je kleine stapjes zet, zijn de veranderingen goed vol te houden
  2. je kiest zelf het stapje dat je als eerste zet
  3. hierdoor houd je de regie over je eigen leven
  4. gezond eten en gezond leven wordt “normaal”
  5. geen crashdieet, maar afvallen op een gezonde manier
  6. het jojo-effect is verleden tijd

Nadelen

Nadelen van het compound effect:

  1. geen crash-dieet, dus je valt niet snel af
  2. je moet misschien dingen doen die je niet leuk vindt, maar wel noodzakelijk zijn, zoals bewegen

16 Tips om Blijvend Af te Vallen

Mijn e-book is een stappenplan om de compound strategie toe te passen. In het e-book staan 16 simpele tips die leiden naar een gezond gewicht. Kies elke week een tips die jij aan je nieuwe eetpatroon of je nieuwe leefwijze toevoegt.

Tip 4 uit het e-book

Eet geen producten die meer dan 5 gram suiker per 100 gram product bevatten. Met deze tip leer je op de etiketten van de verpakkingen kijken. Je dagelijkse suikerinname zal aanzienlijk dalen, waardoor je de eerste kilo’s verliest. Heb je deze tip onder de knie? Ga dan door met de volgende tip. De tip die je dan zelf uitkiest.

e-book
Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *