6 Tips om Water Lekker te Maken

water-lekker

Zes Tips om water lekker te maken

We weten het allemaal. We moeten minstens anderhalve liter water op een dag drinken. Ouderen moeten nog meer vocht binnenkrijgen. Zij verliezen door hun dunnere huid meer vocht dan jongere mensen. Voor veel mensen is het moeilijk om zoveel water te drinken. Daarom geef ik je 6 tips om water lekker te maken, zodat voldoende drinken ook voor jou geen probleem meer is.

  1. Vul een kan met water met vers fruit, zoals aardbeien, watermeloen, blauwe bessen of citroen
  2. Combineer fruit met kruiden en specerijen. Vul een kan met water, een in stukjes gesneden appel en 2 kaneelstokje
  3. Combineer fruit en groente om water lekker te maken. Vul een kan met water met komkommer en 2 kiwi’s
  4. Maak een kan muntwater. Muntwater helpt tegen hoofdpijn, misselijkheid en zorgt voor een goede spijsvertering
  5. Gebruik je favoriete thee als basis. Neem een liter water en 2 zakjes van je favoriete thee. Laat de thee een nacht in de koeling trekken. Voeg de volgende dag eventueel fruit en/of kruiden toe, zoals citroen of munt
  6. Maak zelf limonadesiroop van je favoriete vruchten. Neem bijvoorbeeld aardbeien. Kook de aardbeien met een klein beetje water. Voeg naar wens een beetje zoetstof toe, zoals stevia. Roer de zoetstof goed door het ingedikte vruchtensap. Stop het mengsel in een pot en laat het afkoelen. Gebruik het vruchtensap als limonadesiroop.
6-tips-om-water-lekker-te-maken
Hoe kun je water lekker maken?

Val je af door water te drinken

Om ons lichaam goed te laten functioneren is het belangrijk om dagelijks anderhalve liter tot twee liter vocht binnen te krijgen te drinken. Onder vocht verstaan we koffie zonder suiker en melk, thee zonder suiker en melk en water. Het vocht dat we via groente en fruit binnen krijgen, mogen we meerekenen.

Heb je vragen?

Stel ze gerust onder dit bericht.

Mijn missie is om jou stap voor stap te helpen naar een gezond gewicht. Ik wil dat je je prettig voelt en dat afvallen niet leidt tot frustraties en honger. Lijnen en jojoën is verleden tijd voor jou. Een blijvend gezond gewicht behaal je door ongezonde gewoontes blijvend te veranderen. Veranderen kost tijd. Er bestaan geen middeltjes en diëten waarbij je in 3 maanden tijd blijvend je streefgewicht behaalt. Als dat zo zou zijn, dan zou toch iedereen slank zijn?
Daarom heb ik het e-book “16 Tips om Blijvend Af te Vallen” geschreven. Dit e-book is een stappenplan om jou te helpen op je weg naar een blijvend gezond gewicht.

beroepsvereniging-gewichtsconsulenten-nederland
Ik ben aangesloten bij de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *