Seizoensgroente juli

seizoensgroente-juli

De seizoensgroente voor de maand juli zijn:

  • Aardappelen
  • Andijvie
  • Artisjok
  • Aubergine
  • Bloemkool
  • Chinese kool
  • Courgette
  • Doperwten
  • Groene Selderij
  • Komkommer
  • Paprika
  • Postelein
  • Rode biet
  • Rode Kool
  • Savooikool
  • Snijbonen
  • Sperziebonen
  • Spinazie
  • Spitskool
  • Tomaten
  • Tuinbonen
  • Uien
  • Veldsla
  • Witte kool
  • Wortelen

(lees verder onder de afbeelding)

groente

Hoeveel groente per dag

Ons lichaam heeft vitamines en mineralen nodig om goed te kunnen functioneren. Omdat ons lichaam niet alle vitamines zelf kan aanmaken, moeten we voldoende groente en fruit eten om alle benodigde vitamines en mineralen binnen te krijgen.

Als je 250 gram groente en twee stuks fruit per dag eet, krijg je voldoende vitamines en mineralen binnen. Maar niet elke groentesoort bevat dezelfde vitamines en mineralen. Varieer daarom met groente. Probeer 5 verschillende kleuren groente per dag te eten.

(lees verder onder de afbeelding)

5 kleuren per dag

Het lijkt moeilijk om dagelijks vijf kleuren groenten te eten. Maar met een beetje creativiteit kom je er wel.

Tussen de middag beleg je je volkoren boterham met sla, tomaat, komkommer, een plakje 30+ kaas en een plakje ham.

Als avondeten maak je een lekkere witte koolsalade.

Groente eten en afvallen

Als mensen af willen vallen adviseer ik hen om 400 gram groente te eten:

  • groenten leveren weinig kilocalorieën. Daarom mag je er lekker veel van eten
  • en groenten bevatten veel vezels dat een goede darmwerking bevordert

“Groente zijn duur”, hoor ik mensen regelmatig zeggen. Als je voor seizoensgroente kiest kun je geld besparen. Als jouw favoriete groente buiten het seizoen valt, kun je die waarschijnlijk wel in de vriezer vinden.

Tips om meer groente te eten

Vind je het moeilijk om 250 gram groente per dag te eten? In mijn blog “21 tips om meer groente te eten” lees je hoe op een makkelijke manier meer groente kunt eten.

Mijn missie

Mijn missie is om jou stap voor stap te helpen naar een gezond gewicht. Ik wil dat je je prettig voelt en dat afvallen niet leidt tot frustraties en honger. Lijnen en jojoën is verleden tijd voor jou. Een blijvend gezond gewicht behaal je door ongezonde gewoontes blijvend te veranderen. Veranderen kost tijd. Er bestaan geen middeltjes en diëten waarbij je in 3 maanden tijd blijvend je streefgewicht behaalt. Als dat zo zou zijn, dan zou toch iedereen slank zijn?
Daarom heb ik het e-book “16 Tips om Blijvend Af te Vallen” geschreven. Dit e-book is een stappenplan om jou te helpen op je weg naar een blijvend gezond gewicht.

beroepsvereniging-gewichtsconsulenten-nederland

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *