Seizoensgroente augustus

seizoensgroente augustus met recepten

Elke seizoen kent zijn eigen groente. Als je seizoensgroente koopt, dan merk je dat in je portemonee. Want wanneer je groente in het seizoen koopt, zijn ze voordeliger. De seizoensgroente van augustus vind je in onderstaande lijst.

Tip om meer groente te eten: probeer eens een groente uit die je nog nooit gegeten hebt. Of bereid een groente eens op een andere manier. Als je op de link klikt, krijg je een recept. Eet smakelijk!

(lees verder onder de afbeelding)

seizoensgroente augustus

Hoeveel groente per dag

Ons lichaam heeft vitamines en mineralen nodig om goed te kunnen functioneren. Omdat ons lichaam niet alle vitamines zelf kan aanmaken, moeten we voldoende groente en fruit eten om alle benodigde vitamines en mineralen binnen te krijgen.

Als je 250 gram groente en twee stuks fruit per dag eet, krijg je voldoende vitamines en mineralen binnen. Maar niet elke groentesoort bevat dezelfde vitamines en mineralen. Varieer daarom met groente. Probeer 5 verschillende kleuren groente per dag te eten.

(lees verder onder de afbeelding)

5 kleuren per dag

Het lijkt moeilijk om dagelijks vijf kleuren groenten te eten. Maar met een beetje creativiteit kom je er wel.

Tussen de middag beleg je je volkoren boterham met sla, tomaat, komkommer, een plakje 30+ kaas en een plakje ham.

Als avondeten maak je een lekkere witte koolsalade.

Groente eten en afvallen

Als mensen af willen vallen adviseer ik hen om 400 gram groente te eten:

  • groenten leveren weinig kilocalorieën. Daarom mag je er lekker veel van eten
  • en groenten bevatten veel vezels dat een goede darmwerking bevordert

“Groente zijn duur”, hoor ik mensen regelmatig zeggen. Als je voor seizoensgroente kiest kun je geld besparen. Als jouw favoriete groente buiten het seizoen valt, kun je die waarschijnlijk wel in de vriezer vinden.

Tips om meer groente te eten

Vind je het moeilijk om 250 gram groente per dag te eten? In mijn blog “21 tips om meer groente te eten” lees je hoe op een makkelijke manier meer groente kunt eten.

Welk recept ga jij maken? Welke groente die je nog nooit gegeten hebt, ga je uitproberen? Ik ben heel benieuwd. Je kunt je reactie plaatsen in het veld hieronder. Ook als je vragen hebt, kun je die hieronder stellen.

Mijn missie is om jou stap voor stap te helpen naar een gezond gewicht. Ik wil dat je je prettig voelt en dat afvallen niet leidt tot frustraties en honger. Lijnen en jojoën is verleden tijd voor jou. Een blijvend gezond gewicht behaal je door ongezonde gewoontes blijvend te veranderen. Veranderen kost tijd. Er bestaan geen middeltjes en diëten waarbij je in 3 maanden tijd blijvend je streefgewicht behaalt. Als dat zo zou zijn, dan zou toch iedereen slank zijn?
Daarom heb ik het e-book “16 Tips om Blijvend Af te Vallen” geschreven. Dit e-book is een stappenplan om jou te helpen op je weg naar een blijvend gezond gewicht.

aangesloten bij de beroepsvereniging gewichtsconsulenten nederland BGN
ik ben aangesloten bij de beroepsvereniging gewichtsconsulenten nederland BGN. mijn consulten worden vergoed uit de aanvullende verzekering

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *