fbpx

8 redenen om bewust te eten

Afvallen is meer dan minder eten. Afvallen is ook “bewust eten”. In deze blog geef ik je 8 redenen om bewust te eten. En laat ik je zien dat je met bewust eten op een simpele manier af kunt vallen.

Kijk eens naar hoe jij zelf eet

  • Eet jij voor de televisie?
  • Eet jij met de krant naast je bord?
  • Doe jij een spelletjes op je IPad tijdens het eten?
  • Scrol je over je tijdlijn van Facebook tijdens de lunch.
  • Stop je je ontbijt al lopend in je mond, terwijl je de schooltasjes voor je kinderen klaar zet?

Herken jij je hierin?

Dan is er voor jou winst te behalen. Met “bewust eten” kun je een ongezonde gewoonte veranderen in een gezonde gewoonte. Deze nieuwe gewoonte zal bijdragen aan gewichtsverlies. Waarom helpt bewust eten jou op weg naar een gezond gewicht?

8 redenen om bewust te eten:

  1. je eet minder kilocalorieën. Het is niet voor niets dat bioscopen grote zakken M&M’s verkopen. Tijdens het kijken van de film eet je ongemerkt de hele zak leeg. Voor de bioscoop betekent dat meer geld in het laatje. Voor jou betekent dat meer kilocalorieën in je lichaam
  2. als je honger hebt eet je. Je stopt met eten als je verzadigd bent. Het hongerhormoon, ghreline, en het verzadigingshormoon, leptine kunnen hun werk doen als jij bewust eet
  3. de spijsvertering werkt op zijn best als je bewust eet. Een goede spijsvertering is belangrijk om maag- en darmklachten te voorkomen
  4. doordat je kauwt op je voeding en het niet hap-slik-doorslikt, proef je dat koolhydraatrijke producten zoeter smaken naarmate je er langer op kauwt. En we houden zó van zoet, dus doe je er je voordeel mee
  5. leer je soort honger te herkennen. Waarom eet jij? Heb je écht honger of heb je neushonger of ooghonger?
  6. wat ik zelf heel belangrijk vind, is dat meer geniet van je eten als je bewust eet. Je stopt niet al je eten ongemerkt in je mond, zonder dat je proeft wat je eet
  7. ook van de minder gezonde of ongezonde producten geniet je meer. Stop de bonbons niet ongemerkt in je mond, terwijl je een Netflix-serie kijkt. Geniet van elke bonbon die je opeet
  8. het is gezelliger aan tafel zonder smartphones en Ipads. Je vangt twee vliegen in een klap. Je leert meteen je kinderen bewust te eten. Pubers zullen het je op dat moment niet in dank afnemen. Als ze later groot zijn, zullen ze toegeven dat het toch wel gezellig was aan tafel 😉 Kleine kinderen volgen het voorbeeld van hun ouders

Gratis e-book

In mijn gratis e-book “16 Tips om Blijvend Af te Vallen” geef ik je tips waarmee op een simpele manier afvalt, zonder dat je een dieet hoeft te volgen.

(lees verder onder de afbeelding)

Coaching nodig?

Met de “ik mag alles eten”- methode coach ik jou naar een gezond gewicht. Je hoeft de deur niet, want onze consulten voeren we via Skype. Makkelijker kan het niet, toch?

Als je aanvullend verzekerd bent bestaat de mogelijkheid dat jouw zorgverzekeraar mijn adviezen vergoedt. Of jouw zorgverzekeraar de diensten van een gewichtsconsulent vergoedt, vind je op mijn website onder Contact.

sylvia-van-willigen

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: