fbpx

Motivatie afvallen – zo vind je de motivatie

Tijdens je afvalproces heb je motivatie nodig. Want afvallen is meer dan minder eten. Er gebeurt ook veel in je hoofd als je af wilt vallen. Zeker als je al meerdere afvalpogingen hebt gedaan en nooit het gewenste resultaat hebt bereikt:

EEN BLIJVEND GEZOND GEWICHT


zonder dat je elke keer weer aankomt 😡

Herken je de volgende gedachten?

  • waarom zou het me nu wel lukken om af te vallen?
  • ik ben bang dat ik weer faal.
  • ik heb al zoveel geprobeerd.
  • elke keer val ik wéér terug in mijn oude gewoontes.
  • ik weet heus wel wát ik moet doen, maar het lukt me niet óm het te doen.

Dit zijn niet echt positieve gedachten, toch? Helpen deze gedachten jou tijdens het afvalproces? Het is antwoord op deze vraag is duidelijk: NEE.
Deze negatieve gedachten gaan je niet helpen.

Positieve gedachten en sterke kanten inzetten

Daarom gaan we vanaf nu positieve gedachten en onze sterke kanten inzetten om onze doelen te behalen.

Sterkte kanten? Heb ik die dan?

Ja, gelukkig wel, iedereen heeft sterke kanten. Alleen de ene persoon noemt in no-time zijn sterke kanten op, terwijl de ander hard moet denken om één sterke kant te benoemen.

Zoek je sterke kanten die je kunnen helpen bij het afvallen

Ik help je op weg:

  • accuraat
  • authentiek
  • behulpzaam
  • bescheiden
  • besluitvaardig
  • betrouwbaar
  • creatief
  • dankbaar
  • dingen van alle kanten kunnen bekijken
  • discipline
  • doelgericht
  • doorzetter
  • eerlijk
  • efficiënt
  • empathisch
  • enthousiast
  • gedreven
  • goed advies aan anderen kunnen geven
  • hoopvol
  • humor
  • integriteit
  • leergierig
  • leiderschap
  • liefdevol
  • loyaal
  • moed
  • nauwkeurig
  • nieuwsgierig
  • onafhankelijk
  • optimistisch
  • rationeel
  • sociale intelligentie
  • spiritualiteit
  • spontaan
  • verantwoordelijkheidsgevoel
  • vergevingsgezind
  • vitaliteit
  • volharding
  • voorzichtig
  • vriendelijk
  • waardering voor mooie dingen in het leven
  • zelfcontrole

Wat is jouw top 5 van sterke kanten?

  • hoe ga je deze sterke kanten verder ontwikkelen?
  • hoe ga je deze sterke kanten dagelijks inzetten in je afvalproces.

Weet jij dat je motivatie toeneemt als je je focust op je sterke kanten?

Vertel over positieve gebeurtenissen voor motivatie

Wij, mensen, hebben de neiging om negatieve gebeurtenissen te onthouden. Positieve gebeurtenissen vergeten we snel. Als je op een dag 10 dingen goed gedaan hebt en er gaat 1 ding iets minder goed of fout… waar praten we dan over?

Juist… over dat ene dingetje dat verkeerd is gegaan.

Ook dat gaan we veranderen

We focussen ons vanaf nu op alles wat goed is gegaan. Hoe klein het ook is.
Schrijf elke dag op wat je allemaal goed hebt gedaan.
Vertel ook over wat goed is gegaan. Door te vertellen over positieve gebeurtenissen herbeleef je de gebeurtenis en blijft het beter in je geheugen bewaard.


Afvallen is meer dan minder eten. Afvallen is je positief denken en je sterke kanten inzetten.

(lees verder onder de afbeelding)

KokenKoken

Bron: Bannink, F. (2018) Positieve Psychologie De toepassingen. Amsterdam: F.P. Bannink & Boom uitgevers

(lees verder onder de afbeelding)

Kun jij hulp gebruiken tijdens het afvallen?

Mijn missie is om jou stap voor stap te helpen naar een gezond gewicht. Ik wil dat je je prettig voelt en dat afvallen niet leidt tot frustraties en honger. Lijnen en jojoën is verleden tijd voor jou. Een blijvend gezond gewicht behaal je door ongezonde gewoontes blijvend te veranderen. Veranderen kost tijd. Er bestaan geen middeltjes en diëten waarbij je in 3 maanden tijd blijvend je streefgewicht behaalt. Als dat zo zou zijn, dan zou toch iedereen slank zijn?
Daarom heb ik het e-book “16 Tips om Blijvend Af te Vallen” geschreven. Dit e-book is een stappenplan om jou te helpen op je weg naar een blijvend gezond gewicht.

Online jaarprogramma

Wil jij zelf aan de slag, maar kun je wel een steuntje in de rug gebruiken? Gebruik dan mijn online jaarprogramma om je doelen te behalen. Je ontvangt van mij elke week een mail met een tip, opdracht en informatie. Zo blijf jij gemotiveerd en gefocused.

Persoonlijke coaching?

Heb jij meer behoefte aan persoonlijke coaching? Ik coach je met de “ik mag alles eten”-methode van Gewichtsconsulenten Nederland naar jouw streefgewicht. We gaan ons met het werkboek “ik mag alles eten” richten op veranderingen in jouw leefstijl. Ik coach je via Skype of Zoom. Geen reistijd, gewoon aan je keukentafel. Makkelijker kan toch niet?
Stel je voornemens niet langer uit en maak vandaag nog een afspraak.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: